woensdag 23 september 2015

Kaars- en ander licht


Ik huismus weer lekker verder. We (=ik) zitten tot onze oren in de huizenstress. Wat trouwens voornamelijk een eerstewereldprobleem is, want het heeft vooral te maken met keuzes. En als ik stress heb ga ik kattenmandjes kopen (krijg ik verdikkeme toch spontaan inspiratie voor een nieuwe blog!). Als ik geen kattenmandjes meer kan kopen (mijn vriend heeft iedere vorm van nieuwe kattenmandjes gevetood), moet ik een andere uitlaatklep zoeken. In de basis ga ik eten bij stress, maar ook dat bleek geen adequate reactie. Dus zoek ik mijn heil in prullaria. In interieuraccessoires. Vandaag keek ik om mij heen en ik bedacht mij dat ik best gelukkig wordt van ons appartementje (waarmee ik dus eigenlijk wil zeggen dat ik enorm tevreden ben met hoe "ik" het heb ingericht). Vandaag mijn favoriete hoekje van de kamer. Hetgeen er op staat wisselt nogal, en wat nu in de kast staat laat ik uiteraard niet zien...
Ik heb niet echt regels voor het stylen (mag ik, als kleurenblinde fanaticus, het wel stylen noemen?), behalve dan dat ik vind dat één object de show mag stelen. Eén eyecatcher per keer. Die regel is ontstaan nadat ik al mijn favoriete kaarsenhouders in een keer op een dienblad heb gezet. Knettergek werd ik er van.
Ook ik ben gezwicht voor de brons kleur. Samen met hout, wit en zilver springt deze er prachtig uit. Daarnaast vind ik het een echte herfst kleur. Kom maar door met brons!
Het pronkstuk is het koperen filigrain waxinelichthoudertje. Matcht heerlijk met mijn oma's kaarsenhouders! Die oma die dus al zo'n 100 jaar voor liep op de trend. 
Zowel de slaapkamer als de woonkamer zijn voorzien van happy lights. Ik had ze al heel lang op het oog en het moment dat Rory en ik gingen samenwonen, was voor mij het moment om twee sets happy lights in mijn digitale winkelmandje te gooien. Ze doen het hele jaar hun werk (ontzettend fijn en zacht licht), en zien er ook overdag leuk uit. 
Het dienblad (Xenos) staat op het houten bistrotafeltje. Gekregen van Jos en Brenda. Eerst zou het tafeltje naar het balkon verhuizen, maar inmiddels heeft het een belangrijk plekje in huis gekregen. IJs had het tafeltje al vrij snel, na grondige inspectie, goedgekeurd.

Een grote (de grootste die Ikea had geloof ik) lijst. Met daar in Gandalf. Waarom? Omdat ik een onwijze geek ben (I only need one shade of grey) én omdat groen zo lekker kleurt bij hout en brons.

Ik heb de eerste stap gedaan. Ik heb bekend, en openlijk laten blijken, dat ik intens gelukkig ben met een houten tafeltje, een dienblad en een paar waxinelichthouders. Nu jij. Lekker materialistisch, maar van welk hoekje, prulletje of dingetje word jij gelukkig. Of, zoals Konmari vraagt, wat geeft jou een "sparkle of joy"?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen